
De bouw van appartementencomplex De Smitse in Nieuw-Lekkerland is wéér een fase verder. Na het bereiken van het hoogste punt en de afronding van grote delen van de ruwbouw, verschuift onze aandacht steeds meer naar de afbouw, de installaties en de afwerking.
Zowel binnen als buiten zijn de vorderingen goed zichtbaar. De vloerverwarming is gelegd, de zandcementvloeren zijn gesmeerd en ook aan de buitenzijde krijgt het gebouw stap voor stap meer vorm.
Vloerverwarming en zandcementvloeren
Binnen is de technische basis verder uitgewerkt. De vloerverwarming is aangebracht en daarna zijn de zandcementdekvloeren gesmeerd. Daarmee zijn de appartementen weer een belangrijke stap dichter bij de verdere afwerking.
Bijdrage aan het wooncomfort
Ook het leidingwerk en de voorbereidingen voor de installaties zijn goed zichtbaar. Werk dat later grotendeels uit het zicht verdwijnt, maar straks een grote bijdrage levert aan het wooncomfort in De Smitse.
Kozijnen, schuifpuien en dakpannen
Aan de buitenzijde wordt volop gewerkt aan de definitieve uitstraling van het gebouw. De kozijnen worden geplaatst en ook de schuifpuien krijgen hun plek. Zo worden de contouren van de appartementen steeds duidelijker zichtbaar.
Meest zichtbare veranderingen
Daarnaast is gestart met het leggen van de dakpannen. Dat zorgt de komende periode voor een van de meest zichtbare veranderingen aan De Smitse. Met de dakkapellen, het platte dak, de gevels en de dakconstructie krijgt het gebouw steeds meer zijn uiteindelijke karakter.
Stap voor stap richting afbouw
De komende periode werken we verder aan het dak, de gevels en de afbouw binnen. Zodra het dak verder gereed is, kan ook de steiger stap voor stap worden afgebouwd. Daarmee komt De Smitse steeds meer in beeld, zoals het straks aan de Middelweg in Nieuw-Lekkerland te zien zal zijn.
We blijven de voortgang volgen en delen binnenkort weer een nieuwe update! Kijk voor meer foto's op onze social media kanalen.